سخنان حجت الاسلام سيدحسن خمينى


حجت الاسلام سيدحسن خمينى در سومین جشنواره تلاشگران کشور : . “تكريم بزرگان، تكريم بزرگى است.تجليل از بزرگان ،نهادينه كردن خوبى در جامعه است.”


سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی

در این مراسم با امضای آیت الله هاشمی در پای تمبر کیفیت به شکل نمادین از آن رونمایی شد و دکتر میر سپاسی و مهندس بهروز فروتن هم به بیان دیدگاه های خویش در خصوص ارتقای کیفیت و گستردگی دامنه آن پرداختند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم رونمایی از تمبر کیفیت و افتتاح باشگاه کیفیت، با تاکید بر گستردگی پهنه کیفیت، ورود بخش خصوصی به این مقوله را برای کشور خوشایند خواند و گفت: با تدوین سیاست های کلی برای کیفیت و نطارت بر حسن اجرای آن، می توان ار افت کیفی تولیدات داخلی جلوگیری کرد


 


سخنان مهندس غلامرضا شافعی


اخلاق به عنوان شالوده پنداری و کرداری انسان ها خود متاثر از ابعاد دات، فطرت، عقل و نفس ادمی است.

در سازمانهای کیفیت محور و تعالی گرا، اخلاق سازمان ها موجب می شود که نگاه به انسان هم به عنوان مشتری درونی و هم مشتری بیرونی کاملا متفاوت با نگاه مادی گرایانه ای باشد که به مشتری به عنوان یک عامل تاثیر گذار در کسب و کار و افزایش منابع سازمان یافته نگریسته می شود.

باید در سالیان آتی به این بعد کیفیت توجه شود که سازمان های با کیفیت و اخلاق مدار، نیازمند پرورش کارکنان با فضیلت هستند، افرادیکه بتوانند سازمان را در مسیر تعالی و سرآمدییار و یاور باشند.

نگاه اخلاقی و فضیلت گرا به انسان، سازمان کیفیت گرا را اخلاق گرا می سازد، یعنی انسان موجودی با کرامت است، خواه مشتری سازمان باشد و خواه مشتری نباشد.



سخنان بهروز فروتن


من زندگی را اول در ذهنم ترسیم می‌کنم و اگر ایرادی داشت آنرا تغییر می‌دهم یعنی روی حرف‌هایم متعصب نیستم و پذیرای حرف‌های دیگران هستم تکامل را در خودم نمی‌بینم بلکه در جمع می‌بینم. ما نباید کار را عار بدانیم ارزش کار باید مهم باشد.
.
بهروز فروتن
برگزیده دوره اول جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کشور
رئیس شورای سیاست گذاری


کیفیت مطلوب از نظر رضا داوری اردکانی


«کیفیت مطلوب» چیزی نیست که به صرف تصمیم‌های شخصی اشخاص حاصل شود و اگر می‌شد لابد کسانی در هر جامعه پیدا می‌شدند که بتوانند لااقل در مؤسسه‌های تولیدی کالاهای با کیفیت مطلوب تولید کنند و مثلاً یک صنعت در مدت چهل- پنجاه سال درجا نمی‌زد یا کیفیت کالاهایش نازل‌تر نمی‌شد. در پدید آمدن و دوام چنین وضعی همه مسئول‌اند و هیچ‌کس مسئول نیست؛ یعنی هیچ‌کس را نمی‌توان از بابت کیفیت بد کالاها و فرآورده‌های کشاورزی و صنعتی و فرهنگی بازخواست (و حتی ملامت) کرد و مسئول دانست. در عین حال همه مسئولیم و باید از خود بپرسیم چرا چنین است و چگونه می‌توان نقایص را رفع کرد.

«تولید کالاهای با کیفیت مطلوب» مسبوق و موقوف به وجود شرایط خاص است. شرایطی که هر چند آدمیان آن را پدید می‌آورند اما پدیدآوردنشان در اختیار همه‌کس در همه‌جا نیست مگر آنکه آن کسان نمایندگان دوران و زمانی باشند که رو به صلاح و تعادل دارد. «آدمیان»، افراد کنار هم قرار گرفته در یک شهر و آبادی یا جزیره‌های کوچک در دریای جامعه بشری نیستند بلکه به عالم خود تعلق دارند و در نسبت با عالم خود می‌اندیشند و عمل می‌کنند. «عالَم» هم جمع جبری افراد و انبار اشیای متفرق نیست؛ بلکه روح و جان وحدت‌بخش دارد.
ادای سخن خوب و انجام دادن کار درست و ساختن و پرداختن مطلوب دشوار می‌شود و این دشواری را به صرف تعلیم و تشویق نمی‌توان رفع کرد.

اگر در جایی کشاورزی و صنعت با علم و علم با فرهنگ و فلسفه و معارف کمتر سر و کار دارند یا اصلاً سر و کاری ندارند این وضع حاکی از نا استواری بنیاد کارها و برهم خوردن ساحت‌های زندگی است. در این شرایط تولید کالای خوب، بسیار مشکل است و حتی اگر بتوان دانشمند خوب تربیت کرد از دانش و دانشمند به آسانی بهره مناسب نمی‌توان برد. فلسفه و هنر هم غریب می‌مانند.

پیدا است که در این وضع خیرخواهان و نیک‌اندیشان نمی‌توانند رو کردن به عمل صالح و رعایت محکم کاری را سفارش نکنند. ولی مهم این است که علم رسمی گرچه مفید و لازم است، اساس و بنیاد را نمی‌تواند استحکام بخشد و به این جهت تلاشگران عرصه کیفیت که سعی‌شان مشکور باد علاوه بر آموزش‌ها و راهنمایی‌ها و تشویق‌های مفیدشان باید به فکر فراهم شدن شرایط ادای کار خوب باشند و به فرهنگی که لازمه و شرط دقت و صحت و اتقان کارها است توجه خاص مبذول کنند. این تلاش اگر صورت گیرد مسلماً منشأ تحولی در زندگی خواهد شد.

رضا داوری اردکانی
برگزیده سطح تندیس ششمین جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کشور
رئیس فرهنگستان علوم


مراسم روز ملی کیفیت با حضور حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فر

آبانماه ۱۳۹۶ ، مراسم روز ملی کیفیت با حضور حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فر و جمعی از تلاشگران کشور در تالار مشروطه مجلس برگزار شد

  



سخنان پروفسور سید مهدی الوانی


برگزیده تندیس زرین کیفیت

جشنواره اول (1390)

بسیار از من میپرسند چگونه می توان در شغل و حرفه ی خود موفق شد، و من همیشه یک پاسخ دارم (اگر عاشق کارتان باشید، در آن موفق و کامیاب خواهید شد)، عشق در معنای حقیقی آن که تعلق قلب به کسی یا چیزی است. میتوان ما را در تمامی امور قرین توفیق سازد و در مقوله ی کیفیت نیز باید عشق را در قلب و روح کارکنان جاری کرد و تنها در این صورت است که تعالی و نیکویی کیفیت، پایدار میگردد.

با استمداد از استاندارد ها و معیارهای خارجی، ضوابط و احکام اداری و سازمانی نمی توان امید کیفیت داشت، اگر در کارکنان شوق درونی به کیفی ساختن موجود نباشد اگر عشق به کیفیت در دلها زنده گردد، جنب و جوش و شور و شوقی با خود می آورد که از آم کیفیت زتده می شود.

اصولا عشق به صورت های مختلف ظهور می یابد، که یکی از آن صور محبت، علاقه و عشق اهل صفت بر اظهار صنع خود و به وجود آوردن مصنوعات خوب است، که اوج این عشق را در صنایع ظریفه و هنرهای مستطرفه می توان مشاهده کردو صنعتگری که عاشقانه کار می کند و به کارش عشق می ورزد. قطعا و یقینا از دستانش مصنوعی با کیفیت و مدغوب خاصل می شود و آنکه را عشق و شوری در دل ندارد، کاری با کیفیت ارائه نمی دهد.

عرفا معتقدندوجود افلاک و حرکات منظم سیارات و منظومه های کهکشامی همه بواسطه ی عشق است ، به زعم آنان تمام ارتباطات و اتصالات و ترکیبات و تالیفات ریبا و متوازن موجودات، ناشی از عشق و شوق به کمال است که آنخا را به سوی آرمانهای متعالی می کشاندو همین عشق و شور است که مبدا و منشا تحولات می گردد در مدیریت نیز واضع اولین مکتب مدیریت، تحقق اصول علمی مدیریت را در گروی تحول در ذهن ها و دلها می دانست.

او گفته است که اصول علمی مدیریت تحقق نخواهد یافت مگر آنکه انقلابی در ذهن ها رخ دهد و آن دگرگونی و تحول که لازمه اثر بخشی و کارائی است ایجاد شود. دز زمینه تخقق کار با کیفیت نیز به عنوان یکی از بنیادهای اصلی مدیریت، قبل از انکه تدارک سخت افزارها و شیوه ها و روش ها کارساز باشند باید اندیشه ها و تفکرات دگرگون شوندو ضرورت کیفیت و کار کیفی انجام دادن به صورت شوقی در انسان نهادینه شود.

وظیفه دشوار مدیران برای ایجاد کیفیت، انتخاب و رشد کارکنانی است که حرفه و کار حود را دوست داشته باشند و در سازمان به گونه ای زندگی کنند که زیبایی های کار خود را درک کنند و عشق به آنرا در درون خود اخساس نمایند. در پرتو عشق که (رقص فلک از نور اوست) می توان کیفیت را در سازمان نهادینه کرد و به قول خواجه شیراز : (عشق می ورزم  و امید که این فن شریف چون هنرهای دگر مایه حرمان نشود).



سخنان مهندس محسن خلیلی عراقی


به کیفیت پایبندم و به آن باور دارم.

از نقطه نطر اینجانب کیفیت، باوری نسبت به پیشرفت بشریت است، کیفیت یک مفهوم دهنی است در جهت حرکت به سمت بهبود پایدار. کیفییت یک تلاش مداوم است در جهت دستیابی به شادمانی و آسایش نوع بشریت. کیفیت آموزش ذهن ها و توسعه  رفتارهای انسانی است در حهت درک کردن و تحقق بخشیدن به مفهوم کیفیت. کیفیت فراتر از یک موضوع انتزاعی است با اینکه هر فردی می تواند، امروز بهتر از دیروز عمل کند.

همانطور که ملاخظه می شود، تاکید بر این است که کیفیت یک مفهومی ذهنی است و با رفتار انسان ها سز و کار دارد و زمانی کیفیت در سطح اقتصاد کلان و بنگاه ها افزایش می یابد که مدل های ذهنی و خصوصیات رفتاری افراد تغییر نماید و باورهای کهنه و کج اندیشی ها از ذهنن یک جامعه و افراد آن رخت بربندد.

از همین روی کیفیت از دیدگاه من دارای دو مفهوم  و منظر می باشد.

در منظر اول کیفیت یک مفهوم است و دارای نوعی ارزش ذهنی می شود که تشریح آن به آسانی ممکن نیست. اما اکثریت مردم آن را می فهمند و توان تشخیص آن را دارند. منظر دوم اینکه کیفیت می تواند در صنعت تولید و بطور فزاینده در حوزه های دیگر بار مفهومی عین گرا داشته باشد، که به معنی شناسایی ویژگی های فرآورده با نوعی خدمت به گونه ای که انتظارات و خواسته های مشتری در سطح قابل قبولی برآورده نماید، تعبیر می شود.

جشنواره ملی تلاشگران کیفیت کشور که از دو سال پیش با مشازکت و هدایت تعدادی از مدیران خوشنام عرصه صنعت، اقتصاد و کیفیت کشور راه اندازی گردیده، فارغ از محدوده و دامنه ی خاصی که در سایر جشنواره ها به آن پرداخته می شود، به توانایی های انسان به عنوان محور کیفیت توجه  دارد که اقدامی مبارک ودر خور تقدیر است. امیدوارم این تلاش خداپسندانه، روز به روز توسعه یافته و به یک نشان و برند ملی تبدیل شود.



سخنان استاد دکتر مجتبی کاشانی


معلم، شاعر و مروج فرهنگ کیفیت

با کیفیت زندگی کررد و ما را از گرمای شمع وجود خود محروم ساخت

 

به همین آسانی

عشق بازی به همین آسانی است

 عشقبازی به همین آسانی است
که گلی با چشمی
بلبلی با گوشی
رنگ زیبای خزان با روحی
نیش زنبور عسل با نوشی
کار همواره باران با دشت
برف با قله کوه
رود با ریشه بید
ابر عابر با ماه
چشمه ای با آهو
برکه ای با مهتاب
و نسیمی با زلف
و شب و روز و طبیعت با ما
عشقبازی به همین آسانی است
شاعری با کلمات شیرین
دست آرام نوازش بخش بر روی سری
پرسشی از اشکی
و چراغ شب یلدای کسی با شمعی
و دل آرام و تسلا
و مسیحای کسی یا جمعی
عشقبازی به همین آسانی است
که دلی را بخری
بفروشی مهری
شادمانی را حراج کنی
رنج ها را تخفیف دهی
مهربانی را ارزانی عالم بکنی
و بپیچی همه را لای حریر احساس
گره عشق به آنان بزنی
مشتری هایت را با خود ببری تا لبخند
عشقبازی به همین آسانی است
هر که با پیش سلامی در اول صبح
هر که با پوزش و پیغامی با رهگذری
هرکه با خواندن شعری کوتاه با لحن خوشی
نمک خنده بر چهره در لحظه کار
عرضه سالم کالای ارزان به همه
لقمه نان گوارائی از راه حلال
و خدا حافطی شادی در آخر روز
و نگهداری یک خاطر خوش تا فردا
و رکوعی سجودی با نیت شکر
عشقبازی به همین آسانی استمجتبی کاشانی


رئیس انجمن مغز و اعصاب اروپا

توسعه مرزهای دانش در تمام حوزه های مرتبط با علوم و فن آوری بدون توجه به مقوله ی کیفیت، عملا هدفی دست نیافتنی می باشد  و تمامی پیشرفت های در سایه ی تفکر کیفی اندیشمندان تحقق یافته است. کیفیت در حوزه ی علم و دانش در چند محور میبایست تضمین گردد:

1- محور اول محور فردی می باشد که هر شخص می بایست تلاش کند که به طور مداوم و پیوسته در افزایش فعالیت خود تلاش نموده و فرآیند فعالیت های علمی و تحقیقاتی خود را مورد بازنگری قرار داده و از این رهگذر فرآیند ارتقا مستمر کیفی فعالیت خود را تضمین نماید.

2- محور دوم محور سیستم و محیط کاری می باشد در محیط کار نیز فرد می بایست اهتمام به ارتقا کیفیت را سر لوحه ی امور قرار داده و به تنهایی کیفیت فعالیت خویش را افزایش دهد، بلکه فعالیت کیفیت سیستم را نیز ارتقا دهد.

3- محور سوم محور ملی و بین المللی می باشد که در صورتی که در دو سطح اول و دوم به مقوله ی کیفیت به صورت فرآیند جدایی ناپذیر تمامی فعالیت های علمی – آموزشی و تحقیقاتی توجه گردد، محصول به دست آمده قابلیت، عرضه و رقابت در سطح ملی و بین المللی را نیز پیدا نموده و در این محور نیز می بایست تلاش گردد تا با افزایش کیفیت فرم های جدید و نوآوری ها و خلاقیت های علمی را در سطح جهانی معرفی نمود.

اگر در احوال چهره های علمی طراز اول در سطح جهانی نگاهی بیندازیم توجه به این سه محور را می توان به عنوان رمز موفقیت این نخبگان در توسعه مرزهای دانس و فن آوری احصاء نمود.

گسترش فرهنگ ارتقا مستمر کیفیت در دانش پزشکی می تواند نوید بخش افقهای روشن و جدیدی در این حوزه از علوم بوده و به همین مناسبت نیز می بایست از تلاشگران کیفیت و همچنین تشکل هایی که در گسترش این فرهنگ اهتمام ویژه دارند تقدیر نموده لذا بنده نیز به سهم خود از برگزار کنندگان چنین سمیناری تقدیر نموده و موفقیت بیش از پیش در نهادینه نمودن فرهنگ ارتقا مستمر کیفیت را مسئلت مینمایم.


RPC_ERROR Odoo Server Error Traceback (most recent call last): File "/odoo/odoo-server/odoo/tools/translate.py", line 298, in xml_translate root = parse_xml(value) File "/odoo/odoo-server/odoo/tools/translate.py", line 276, in parse_xml return etree.fromstring(text) File "src/lxml/etree.pyx", line 3237, in lxml.etree.fromstring File "src/lxml/parser.pxi", line 1896, in lxml.etree._parseMemoryDocument File "src/lxml/parser.pxi", line 1777, in lxml.etree._parseDoc File "src/lxml/parser.pxi", line 1082, in lxml.etree._BaseParser._parseUnicodeDoc File "src/lxml/parser.pxi", line 615, in lxml.etree._ParserContext._handleParseResultDoc File "src/lxml/parser.pxi", line 725, in lxml.etree._handleParseResult File "src/lxml/parser.pxi", line 654, in lxml.etree._raiseParseError File "", line 7 lxml.etree.XMLSyntaxError: Extra content at the end of the document, line 7, column 1 The above exception was the direct cause of the following exception: Traceback (most recent call last): File "/odoo/odoo-server/odoo/addons/base/models/ir_http.py", line 237, in _dispatch result = request.dispatch() File "/odoo/odoo-server/odoo/http.py", line 687, in dispatch result = self._call_function(**self.params) File "/odoo/odoo-server/odoo/http.py", line 359, in _call_function return checked_call(self.db, *args, **kwargs) File "/odoo/odoo-server/odoo/service/model.py", line 94, in wrapper return f(dbname, *args, **kwargs) File "/odoo/odoo-server/odoo/http.py", line 348, in checked_call result = self.endpoint(*a, **kw) File "/odoo/odoo-server/odoo/http.py", line 916, in __call__ return self.method(*args, **kw) File "/odoo/odoo-server/odoo/http.py", line 535, in response_wrap response = f(*args, **kw) File "/odoo/odoo-server/addons/web/controllers/main.py", line 1347, in call_kw return self._call_kw(model, method, args, kwargs) File "/odoo/odoo-server/addons/web/controllers/main.py", line 1339, in _call_kw return call_kw(request.env[model], method, args, kwargs) File "/odoo/odoo-server/odoo/api.py", line 464, in call_kw result = _call_kw_multi(method, model, args, kwargs) File "/odoo/odoo-server/odoo/api.py", line 451, in _call_kw_multi result = method(recs, *args, **kwargs) File "/odoo/odoo-server/addons/website/models/theme_models.py", line 352, in write return super().write(vals) File "/odoo/odoo-server/addons/website/models/ir_ui_view.py", line 95, in write return super(View, self).write(vals) File "/odoo/odoo-server/odoo/addons/base/models/ir_ui_view.py", line 558, in write res = super(View, self).write(self._compute_defaults(vals)) File "/odoo/odoo-server/odoo/models.py", line 3890, in write fields[0].determine_inverse(real_recs) File "/odoo/odoo-server/odoo/fields.py", line 1275, in determine_inverse getattr(records, self.inverse)() File "/odoo/odoo-server/odoo/addons/base/models/ir_ui_view.py", line 346, in _inverse_arch_base view_wo_lang.arch = view.arch_base File "/odoo/odoo-server/odoo/fields.py", line 1217, in __set__ records.write({self.name: write_value}) File "/odoo/odoo-server/addons/website/models/theme_models.py", line 352, in write return super().write(vals) File "/odoo/odoo-server/addons/website/models/ir_ui_view.py", line 95, in write return super(View, self).write(vals) File "/odoo/odoo-server/odoo/addons/base/models/ir_ui_view.py", line 558, in write res = super(View, self).write(self._compute_defaults(vals)) File "/odoo/odoo-server/odoo/models.py", line 3890, in write fields[0].determine_inverse(real_recs) File "/odoo/odoo-server/odoo/fields.py", line 1275, in determine_inverse getattr(records, self.inverse)() File "/odoo/odoo-server/odoo/addons/base/models/ir_ui_view.py", line 331, in _inverse_arch view.write(data) File "/odoo/odoo-server/addons/website/models/theme_models.py", line 352, in write return super().write(vals) File "/odoo/odoo-server/addons/website/models/ir_ui_view.py", line 95, in write return super(View, self).write(vals) File "/odoo/odoo-server/odoo/addons/base/models/ir_ui_view.py", line 558, in write res = super(View, self).write(self._compute_defaults(vals)) File "/odoo/odoo-server/odoo/models.py", line 3858, in write field.write(self, value) File "/odoo/odoo-server/odoo/fields.py", line 1641, in write records.env['ir.translation']._sync_terms_translations(self, real_recs) File "/odoo/odoo-server/odoo/addons/base/models/ir_translation.py", line 403, in _sync_terms_translations terms = set(field.get_trans_terms(value)) File "/odoo/odoo-server/odoo/fields.py", line 1562, in get_trans_terms self.translate(terms.append, value) File "/odoo/odoo-server/odoo/tools/translate.py", line 303, in xml_translate root = parse_html(u"
%s
" % value) File "/odoo/odoo-server/odoo/tools/translate.py", line 284, in parse_html return html.fragment_fromstring(text, parser=_HTML_PARSER) File "/usr/local/lib/python3.8/dist-packages/lxml/html/__init__.py", line 851, in fragment_fromstring % ', '.join([_element_name(e) for e in elements])) Exception The above exception was the direct cause of the following exception: Traceback (most recent call last): File "/odoo/odoo-server/odoo/http.py", line 643, in _handle_exception return super(JsonRequest, self)._handle_exception(exception) File "/odoo/odoo-server/odoo/http.py", line 301, in _handle_exception raise exception.with_traceback(None) from new_cause TypeError: sequence item 1: expected str instance, cython_function_or_method found